Visa lanceert marketingcampagne in Nederland: ‘Ik betaal met Visa’

15/01/2021

• Grootste marketingcampagne positioneert Visa als universeel betaalmerk voor het dagelijks leven.
  • Voor het eerst in de geschiedenis van het bedrijf zendt Visa zelf een tv-commercial uit in Nederland om te laten zien hoe makkelijk, veilig en snel je kunt betalen met Visa.

Amsterdam, 17 december 2020Visa, de wereldwijde speler op het gebied van digitale betalingen, lanceert zijn grootste marketingcampagne in Nederland ooit. Met de slogan 'Ik betaal met Visa' positioneert het merk zich als het nieuwe betaalmiddel voor het dagelijks leven. Het doel van de campagne is om de positie van Visa als universeel betaalmerk verder te versterken op verschillende kanalen, apparaten en betaalmomenten.

Digitale en traditionele contactpunten
Het holistische ‘Ik betaal met Visa’-framework is ontworpen voor meerdere jaren en bereikt de consument via zowel digitale als meer traditionele contactpunten. De ‘Ik betaal met Visa’-campagne bestaat uit twee fasen. Het eerste deel van de campagne startte op 15 december. Deze heeft een digitale aanpak en bestaat uit banners en video’s die te zien zijn op sociale kanalen zoals YouTube, Facebook en Instagram. De tweede fase van de campagne start op 4 januari en bestaat uit een tv-commercial die tot en met 31 januari op tv wordt uitgezonden, een primeur voor Visa in Nederland.

De tv-spot legt consumenten uit welke mogelijkheden er vandaag de dag zijn om met Visa te betalen – zelfs op plaatsen en in situaties waar voorheen vaak met contant geld werd betaald. In de commercials betalen kaarthouders met hun smartphone of via wearables en wordt uitgebeeld dat je met nieuwe betaalopties sneller kunt betalen. De commercials worden op de volgende zenders uitgezonden: RTL4, RTL5, RTLZ, RTL7, RTL8, FOX Sports, Ziggo Sport, Eurosport, Discovery, National Geographic, 24Kitchen, Comedy Central, MTV, Spike, TLC, Xite, Investigation Discovery (ID) en HISTORY.

Virtuele studioproductie
Vanwege COVID-19 en de bijbehorende veiligheidsmaatregelen was het een uitdaging om op een verantwoorde manier een tv-commercial te maken. Daarom heeft Visa de campagne verplaatst naar een volledig digitale ruimte. De opnames vonden plaats in de virtuele productiestudio Hyperbowl. Deze innovatieve en COVID-bestendige manier van opnemen is veelbelovend voor toekomstige campagnes. De gehele setting, van achtergrond tot attributen, is digitaal opgebouwd en kan snel worden omgeschakeld voor verschillende scènes. Dit bespaart kosten en tijd en zorgt daarmee voor een efficiënte manier van werken.

“Visa staat voor een veilige, gemakkelijke en snelle betaling, of het nu in een winkel of online is, waar je ook bent”, aldus Merle Meier-Holsten, Hoofd Marketing bij Visa Centraal Europa. “Met de campagne willen we Visa positioneren als het universele betaalmiddel voor het dagelijks leven op lange termijn. Want Visa is meer dan alleen een creditcard. We willen mensen informeren over de nieuwe digitale betaalmogelijkheden en consumenten helpen om steeds meer gebruik te maken van deze aanbiedingen. Consumenten willen niet hoeven nadenken over betalen, ze willen oplossingen die veilig, gemakkelijk en snel zijn. De slogan 'Ik betaal met Visa' verwoordt deze wens, is gemakkelijk te begrijpen en wordt door consumenten onthouden."