Visa breidt wereldwijde mogelijkheden voor geldverkeer uit buiten de betaalkaart met Visa Direct Payouts

31/03/2021

Dit vereenvoudigt mkb- en consumentenbetalingen voor zakelijke banken, geldtransactiekantoren en fintechs

Amsterdam, 31 maart 2021Visa (NYSE: V) breidt Visa Direct, een real-time[1] pushbetalingsplatform, verder uit met de introductie van Visa Direct Payouts. Met deze nieuwe oplossing kunnen klanten en partners van Visa overal ter wereld één enkel verbindingspunt gebruiken om betalingen te versturen. Deze betalingen worden verzonden naar geschikte betaalkaarten voor binnenlandse uitbetalingen, en in aanmerking komende betaalkaarten en/of rekeningen voor internationale betalingen.

"Naarmate de digitale economie versnelt, innoveert Visa om financiële instellingen, overheden, particulieren en bedrijven nieuwe manieren te bieden om te betalen en betaald te krijgen buiten de kaart om", aldus Jos van de Kerkhof, Country Manager van Visa in Nederland. "De lancering van Visa Direct Payouts is een belangrijke mijlpaal in de uitbreiding van Visa's account-to-account-mogelijkheden om 2 miljard extra bankrekeningen over de hele wereld te bereiken. De oplossing wordt ondersteund door de operationele schaal en prestaties van VisaNet en integreert de overname van Earthport. Zo transformeren we de manier waarop Visa-klanten hun internationale geldverkeer implementeren en optimaliseren."

De flexibele API’s van Visa Direct Payouts verminderen de complexiteit die vaak gepaard gaat met het beheren en verzenden van geld via meerdere netwerken en tussenpersonen wereldwijd. De oplossing biedt operationele eenvoud om internationaal geld te verplaatsen via één enkele verbinding met VisaNet. Hierdoor kunnen financiële instellingen, fintechs, geldtransactiekantoren en zakelijke banken nieuwe betalingsstromen vastleggen voor groei en waardecreatie. Visa Direct Payouts ondersteunt real-time[1] binnenlandse en internationale person-to-person (P2P)-, business-to-small business (B2SB)- en business-to-consumer (B2C)-use cases. Denk daarbij aan uitbetalingen van verzekeringen, van marktplaatsverkopers, snellere toegang tot salarisuitbetalingen voor medewerkers, en voor overboekingen.

De klanten en partners van Visa lanceren wereldwijd nieuwe geldverplaatsingsprogramma's die mogelijk worden gemaakt door Visa Direct Payouts:

• Standard Chartered Bank (Hong Kong) Limited verbetert zijn digitale, internationale overboekingsdiensten voor zijn retailbankklanten;
  • MoneyGram lanceert een verbeterde mogelijkheid om geld te versturen voor zijn klanten die geld verzenden naar, en ontvangen van, dierbaren over de grens;
  • KyckGlobal, een fintech-partner van Visa, maakt verschillende B2SB- en B2C-use cases mogelijk via zijn betalingssysteem, waaronder uitbetaling van verzekeringsclaims, snelle afwikkeling van fondsen voor mkb-marktplaatsen en snelle toegang tot salarissen voor medewerkers.

Met de toevoeging van Visa Direct Payouts biedt VisaDirect nu multi-rail toegang tot 5 miljard kaarten en accounts in meer dan 200 regio's. Visa Direct ondersteunt 160 valuta's, maakt verbinding met 16 kaartgebaseerde netwerken[2], 65 binnenlandse Automated Clearing House (ACH)-schema’s, 7 Real-Time Payment (RTP)-netwerken en 5 betalingsgateways. Voor Visa Direct-transacties biedt Visa diensten met toegevoegde waarde, waaronder beveiliging en tokenisatie, wat het mkb en consumenten gemoedsrust geeft bij betalen en ontvangen, en het internationaal verzenden van geld.

Klik hier voor meer informatie over Visa Direct Payouts en om in contact te komen met ons team.

[1] De feitelijke beschikbaarheid van fondsen varieert per ontvangende financiële instelling, type ontvangende rekening, regio, en of de transactie binnenlands of grensoverschrijdend is.[2]Visa biedt deVisaPush Payment Gateway Service aan om push-to-card-mogelijkheden te bieden voor niet-Visa-kaarten in de Verenigde Staten en Canada.