De merkevolutie van Visa: het wereldwijde netwerk maakt modern geldverkeer mogelijk

21/07/2021

Amsterdam, 21 juli 2021 – Door de wereld uit te nodigen om ‘kennis te maken met Visa’ onthult het betalingstechnologiebedrijf de eerste fase van zijn merkevolutie. Daarmee zet Visa de diverse mogelijkheden van zijn netwerk en zijn toewijding aan het mogelijk maken van wereldwijze economische inclusie in de schijnwerpers. De fase is nauwkeurig afgestemd op de bedrijfsstrategie van Visa en vormt de aftrap van een dynamische wereldwijde marketingcampagne, waarbij een voorproefje wordt gegeven van de gemoderniseerde uitstraling van het merk.

Van cash en cheques naar volledig digitaal in 60 jaar
Visa werd meer dan zestig jaar geleden opgericht, in een tijd waarin de betaalwereld werd gedomineerd door cash en cheques. De visie van de oprichters van Visa om een veiliger, betrouwbaar en gemakkelijk betaalmiddel in digitale vorm te introduceren, begon met een eenvoudige vraag: wat als geld volledig elektronisch zou worden? Vandaag de dag blijft Visa anticiperen op de toekomst van digital commerce, waarbij ze aan iedereen en overal toegang verlenen tot hun veilige wereldwijde netwerk.

Lees hier het volledige, Engelstalige persbericht.