Visa verbindt mensen met kansen via nieuwe marketingcampagne

06/09/2021

Landelijke tv-commercial onderdeel van Visa’s merkevolutie

Amsterdam, 6 september 2021 – Naar aanleiding van de lancering van de dynamische wereldwijde marketingcampagne toont Visa vanaf september ook in Nederland zijn nieuwe visuele identiteit om de evolutie van het merk te markeren. Aan de hand van verschillende marketing- en PR-uitingen, waaronder een nieuwe landelijke tv-commercial, legt het betalingstechnologiebedrijf hierin de nadruk op zijn netwerk van mogelijkheden.

De manier waarop we met elkaar communiceren, netwerken en ook betalen, wijzigt bijzonder snel. Voor Visa staan in deze veranderende wereld kernwaarden als vertrouwen, veiligheid, aanvaarding en inclusie centraal. Aangezien het bedrijf vorm geeft aan de toekomst van digitale handel, wil het er met zijn veilige wereldwijde netwerk voor zorgen dat iedereen (waar ook ter wereld) toegang heeft tot digitale betaalmiddelen en zo kan deelnemen aan de wereldwijde handel. Hiermee sluit Visa graag aan bij de wens van consumenten, die deze waarden steeds meer van bedrijven verwachten.

Visa's netwerk biedt toegang voor iedereen, overal
De merkevolutie van Visa wordt in de loop van 2021 zichtbaar in de meer dan 200 landen en regio's waarin Visa actief is. "Nu Nederland, net als de wereld, van analoog naar digitaal gaat, zet Visa zijn merk, producten, mensen en netwerk in om de toekomst van de handel mee vorm te helpen geven. Wij zijn er namelijk van overtuigd dat handel een essentiële kracht is voor individuele, gemeenschappelijke, economische en sociale vooruitgang", aldus Jos van de Kerkhof, Country Manager bij Visa Nederland.

Naast de verschillende communicatie-uitingen die binnenkort in Nederland te zien zijn (zoals de landelijke tv-commercial en de buitenreclame in Rotterdam en Utrecht), heeft ook de website van Visa een frisse en moderne look gekregen. Het doel van dit herontwerp is om de evolutie van het merk Visa weer te geven en de gebruikers een verder vereenvoudigde gebruikerservaring te bieden.