Newsroom

Daimler Mobility en Visa integreren digitale betalingen gemakkelijk in de auto met wereldwijd technologiepartnership

08/11/2021

Press Release Image
  • Vanaf het voorjaar van 2022 kunnen klanten van Mercedes-Benz in Europa dankzij de technologie van Visa met hun vingerafdruk betalen voor producten en diensten in de auto.
  • Daimler streeft ernaar van de auto een betaalmiddel te maken dat twee-factor-authenticatie initieert.

Amsterdam, 8 november 2021– Met een nieuw wereldwijd technologisch partnerschap tussen Daimler Mobility en Visa zal Daimler directe betalingen vanuit de auto aanbieden. Dit betekent dat het invoeren van wachtwoorden of het moeten vertrouwen op mobiele apparaten voor betalingsauthenticatie binnenkort tot het verleden behoort. Het voertuig wordt een biometrisch betaalapparaat, dankzij Visa’s authenticatietechnologie.

Vanaf het voorjaar van 2022 kunnen klanten van Mercedes-Benz in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland betalingen uitvoeren met een vingerafdruksensor in de auto; andere Europese markten zullen volgen. Aankopen kunnen rechtstreeks via de headunit van de auto of via MBUX (Mercedes Benz User Experience) worden gedaan.

In-car-commerce is een integraal aspect geworden van de luxere klantbeleving. Met het wereldwijde betaalplatform van Daimler Mobility, Mercedes pay, kunnen klanten producten en diensten rechtstreeks vanuit hun auto afrekenen, waaronder Mercedes me-diensten of tanken en parkeren.

Antony Cahill, Deputy CEO en Head of European Markets, bij Visa in Europa: "We zijn enthousiast om samen met onze partner Daimler Mobility voor het eerst een native oplossing voor betalingen in de auto tot leven te brengen. Zowel de succesvolle pilots als de eerste lanceringen vinden plaats in Europa, een wereldwijd toonaangevend knooppunt op het gebied van betalingen en automotive innovatie. Dit is een krachtig voorbeeld van hoe twee leiders in digitale betalingen en de auto-industrie hun technologieën kunnen combineren om de volgende generatie slimme oplossingen voor de mobiliteitssector te creëren. Het biedt bestuurders en passagiers een volledig nieuwe connected commerce-ervaring in de auto.”

Franz Reiner, Chief Executive Officer, Daimler Mobility: “Mercedes pay is ons kenniscentrum voor betalingen in de auto. Via het platform bieden we onze klanten wereldwijd digitale diensten aan, volledig geïntegreerd in het ecosysteem van Mercedes-Benz. In samenwerking met Visa streeft Daimler ernaar native in-car betalingen aan te bieden die op een veilige en gebruiksvriendelijke manier voldoen aan de eisen van twee-factor-authenticatie. Er is niets zo makkelijk als een betaling goedkeuren met je vingerafdruk. Bij een hoogwaardige klantervaring hoort natuurlijk ook een optimale veiligheid, en dat vervullen wij met native in-car betaling. We bieden onze klanten niet alleen veiligheid tijdens het rijden, maar ook tijdens het betalen."

Lees hier het volledige, Engelstalige persbericht.