Visa schort alle activiteiten in Rusland op

05/03/2022

Visa Inc. (NYSE:V) legt al zijn activiteiten in Rusland neer.

Met onmiddellijke ingang zal Visa met zijn klanten en partners in Rusland samenwerken om alle Visa-transacties in de komende dagen stop te zetten. Na afloop zullen alle transacties die worden verricht met in Rusland uitgegeven Visa-kaarten niet langer werken buiten Rusland en zullen Visa-kaarten die door financiële instellingen buiten Rusland zijn uitgegeven, niet langer binnen de Russische Federatie werken.

"We zijn genoodzaakt te handelen na de ongegronde invasie van Rusland in Oekraïne en de onaanvaardbare gebeurtenissen waarvan we getuige zijn geweest", zei Al Kelly, voorzitter en chief executive officer van Visa Inc. "We betreuren de impact die dit zal hebben op onze gewaardeerde collega's en op de klanten, partners, merchants en kaarthouders die we in Rusland van dienst zijn. Deze oorlog en de voortdurende bedreiging van vrede en stabiliteit eisen dat we reageren in overeenstemming met onze waarden."

Het originele statement lees je hier: https://usa.visa.com/about-visa/newsroom/press-releases.releaseId.18871.html.