Visa viert dertig jaar samenwerking met de Olympische Spelen met nieuwe ‘wearable’ betaalmethoden

15/08/2016

Visa Inc. (NYSE: V) viert het dertigjarig partnership met de Olympische en Paralympische Spelen door het meest geavanceerde betalingssysteem ooit te introduceren tijdens Rio 2016.

Er zijn ongeveer 4.000 met NFC uitgeruste betaalpunten bij belangrijke Olympische locaties waar fans en atleten gebruik kunnen maken van diverse nieuwe betaalmethoden. Deze draagbare betaalmethoden, ook wel ‘wearables’ genoemd, zijn:

• The Visa Payment Ring: Alle zestig Team Visa atleten krijgen de eerste passieve, met NFC-technologie uitgeruste, tokenized’wearable’. Dit is een van Visa’s nieuwste innovaties.
  • The Pulseira Bradesco Payment Band: In samenwerking met Braziliaanse bank Bradesco is een verstelbare, zweet- en waterproof armband gemaakt. Deze armbanden worden verdeeld onder 3.000 fans, medewerkers en toeschouwers.
  • Team GB Payment Band: Visa heeft samengewerkt met Team Groot-Brittannië (GB) en Barclaycard om een Team GB Payment Band te ontwikkelen, die iedereen in het team krijgt. De met bPay uitgeruste armband kan gebruikt worden bij de 4.000 met NFC-uitgeruste betaalautomaten bij de Olympische locaties, of als contactloos betaalmiddel wereldwijd.
  • The Swatch Bellamy Watch: Visa heeft samengewerkt met Swatch om het eerste horloge waarmee contactloos kan worden betaald, te creëren en beschikbaar te stellen aan consumenten in Brazilië. Het horloge kan gekocht worden in de Olympische outlet winkels.