Visa opent nieuw Innovation Center in Londen en breidt toegang tot Visa Developer Platform uit voor Europese klanten

21/02/2017

• Het nieuwe Visa Innovation Center heeft een oppervlakte van ruim 1000 m² en is daarmee het grootste tot nog toe
  • Het innovatiecentrum wordt een ontmoetingsruimte waar partners en klanten uit heel Europa samen aan nieuwe betaaloplossingen werken
  • Aan de hand van livedemonstraties komen bezoekers meer te weten over IoT-toepassingen, virtual reality en biometrie

Londen, 21 februari 2017: Visa Inc. (NYSE: V) kondigde vandaag de opening aan van het Visa Innovation Center London. Het centrum in het Europese hoofdkantoor van Visa in Paddington Basin heeft een oppervlakte van ruim 1000 m² en is daarmee het grootste Innovation Center in het wereldwijde netwerk van het bedrijf. In deze inspirerende omgeving kan Visa met financiële instellingen, handelaars en andere partners samenwerken aan de volgende generatie betaaloplossingen.

In het Center worden praktische demonstraties gegeven om de interesse van bezoekers te prikkelen en hen warm te maken voor tal van innovaties. Ze kunnen er onder meer kennismaken met IoT-toepassingen voor connected cars en connected woningen, bijvoorbeeld applicaties om de autoverzekering te betalen of via de koelkast bestellingen te plaatsen bij de supermarkt. Er wordt ook aandacht besteed aan retailoplossingen van de toekomst. Zo ondervinden bezoekers hoe virtual reality kan worden gebruikt om de ideale zitplaats te kiezen voor een formule E-wedstrijd, en hoe toegangskaarten kunnen worden betaald via biometrische authenticatie.

Daarnaast maakte Visa vandaag bekend dat fintechbedrijven in Europa gebruik kunnen maken van het Visa Developer Platform om nieuwe, veilige betaalmethoden uit te werken. Ontwikkelaars in dienst bij financiële instellingen, handelaars, technologiebedrijven en start-ups kunnen een basispakket met API’s (Application Program Interfaces) voor Visa-betalingen, SDK’s (Software Development Kits) en documentatie benutten om de volgende generatie applicaties voor de handel te creëren.

Daniel van Delft, Country Manager Nederland van Visa:

“Met dit Innovation Center zetten we een nieuwe stap op weg naar innovatieve betaaltoepassingen in een wereld die steeds meer connected wordt. De focus binnen het Innovation center ligt op de business uitdagingen waar klanten en partners voor staan. Visa heeft als doel dat nieuwe, innovatieve betaalmethoden die consumenten voordelen bieden, veilig, gemakkelijk en voor iedereen toegankelijk worden.”

Visa Innovation Center London

Met het nieuwe centrum in Londen wordt het mondiale netwerk van innovatiecentra en studio’s in technologiehotspots, zoals Berlijn, Dubai, Miami, San Francisco, Singapore, São Paulo en Tel Aviv, verder uitgebreid.

“In onze innovatiecentra gaan we op een unieke manier te werk. Centraal staat de samenwerking met klanten om via digitale oplossingen concrete pijnpunten van consumenten te verhelpen, of problemen op te lossen waar de bedrijfswereld mee kampt”, aldus Jim McCarthy, Executive Vice President for Innovation and Strategic Partnerships bij Visa. “In onze centra elders ter wereld zijn we daar zeer goed in geslaagd, en we kijken enorm uit naar de opening van een ultramoderne vestiging in Europa.”

In de betaalsector vindt een verschuiving plaats van plastic naar digitaal, en traditionele partijen moeten de markt delen met nieuwe spelers. Visa heeft dan ook één doel: garanderen dat commerciële transacties veilig kunnen worden uitgevoerd via alle geconnecteerde apparaten, toestellen en wearables. Het globale netwerk van de Visa Innovation Centers speelt een belangrijke rol in deze missie. De centra stimuleren innovatie en creëren een omgeving waar Visa evenals partners en klanten uit alle mogelijke sectoren elkaar ontmoeten, ervaringen delen en samenwerken:

• Ontmoeten: De inspirerende omgeving van het Center biedt klanten en partners alles wat ze nodig hebben om nieuwe digitale oplossingen uit te werken, en dat in een fysieke ruimte die speciaal is ontworpen om dynamische interactie, realtime-ervaringen en snelle prototypering te stimuleren.
  • Ervaren: Visa hecht veel belang aan een ruimte waar de mens centraal staat, waar productontwikkeling klantgericht is, en die gebruikers concrete voordelen biedt.
  • Samenwerken: Klanten en partners kunnen in contact komen met Visa-experts inzake betaaldiensten en hebben toegang tot Visa-technologie, zoals de API’s en SDK’s van het Visa Developer Platform.