Per vliegtuig, trein of auto: Visa lanceert programma om reiservaring consument te verbeteren

22/02/2018

Visa lanceert Transportation Center of Excellence voor de ontwikkeling van nieuwe betaaloplossingen voor alle aspecten van de reis – van parkeren en tanken tot vlieg- en treinreizen

Londen, 22 februari 2018 - Visa (NYSE: V) presenteert vandaag een nieuw programma, bedoeld om de consument een betere reiservaring te bieden, ongeacht het vervoersmiddel: het vliegtuig, de trein of de auto. Door directe samenwerkingen aan te gaan met luchtvaartmaatschappijen, metro-, tram- en busbedrijven, autofabrikanten, autoverhuurbedrijven, parkeeraanbieders en brandstofleveranciers, helpt Visa met het creëren van innovatieve oplossingen die nieuwe en opkomende technologieën integreren in elk soort reis.

Het Transportation Center of Excellence is een wereldwijde dienst die de kracht en het bereik van bestaande programma’s van Visa samenbrengt, waaronder het Visa Developer Platform, de Visa Token Service, Visa Ready for Transit en Visa Global Transit Solutions in het wereldwijde netwerk van innovatiecentra en -studio’s.

Bill Gajda, Senior Vice President, Innovation & Strategic Partnerships bij Visa: “De hedendaagse consument wil snel en vlot zijn volgende bestemming bereiken – of dat nu voor werk of voor vakantie is. Helaas is het kopen van tickets, het betalen voor parkeren of het tanken van brandstof vaak lastig; zulke dingen gaan niet zelden gepaard met lange wachtrijen, ingewikkelde ticketautomaten en verouderde transitsystemen. Het Transportation Center of Excellence onderzoekt hoe nieuwe technologieën de klantenervaring kunnen transformeren dankzij het gebruik van digitale technologieën die het voor de reis- en transportaanbieders gemakkelijker kunnen maken om betalingen naadloos in de reis te integreren.”

Het verbeteren van de reis

Voortbouwend op Visa’s ervaring met transportbedrijven zoals Transport for London en Uber, is het Transportation Center of Excellence ontworpen om de reis van de consument te verbeteren. Als onderdeel van het nieuwe programma organiseert Visa co-creatiesessies in haar Innovation Center in Londen, samen met partners uit de transport- en retailsector en het bankwezen – met als doel belemmeringen bij het reizen weg te nemen, en nieuwe en gemakkelijkere manieren te creëren waarmee de consument toegang krijgt tot en kan betalen voor transport. Door het toepassen van human-centred design, gebruikt het programma nieuwe en opkomende technologieën om mogelijkheden te ontwikkelen in belangrijke transportsectoren, zoals:

• Auto – Volgens het Business Intelligence Connected Car report zullen er in 2025 meer dan 293 miljoen ‘connected cars’ rondrijden. Daarom werkt Visa samen met enkele van de grootste autofabrikanten ter wereld, om te kijken op welke manier betalingen veilig en betrouwbaar kunnen worden geïntegreerd in boordcomputersystemen. In een eerste fase gaat het om betalingen voor brandstof, etenswaren en verzekering. Maar naarmate het gedrag van de consument evolueert, zouden Visa-gegevens in de toekomst ook gebruikt kunnen worden voor carpooling, verzekering per kilometer en het onderweg opladen van elektrische auto’s.
  • Parkeren – Verkeersoverlast wereldwijd vergroot de noodzaak om efficiëntere manieren voor parkeren en vervoer te creëren. In het Innovation Center in Londen werkt Visa samen met start-ups en fintechs aan de implementatie van nieuwe technologieën die het makkelijker maken om een parkeerplaats te vinden en ervoor te betalen.
  • Openbaar vervoer – Volgens onderzoek van de Verenigde Naties woont tegen 2050 maar liefst 66 procent van de wereldbevolking in stedelijk gebied. Hierdoor wordt de ontwikkeling van slim en efficiënt vervoer voor grote groepen belangrijker dan ooit. Visa’s Global Transit Solutions richt zich nu al op het implementeren van contactloos betalen om de reiservaring voor forenzen te vereenvoudigen. Tegelijk bekijkt Visa hoe de volgende generatie openbaar vervoer er mogelijk uit gaat zien. Zo zouden locatie-gebaseerde diensten, bluetooth en biometrie de reis nog gemakkelijker kunnen maken.
  • Luchtverkeer – Visa houdt co-creatiebijeenkomsten met de grootste luchtvaartmaatschappijen ter wereld en werkt met hen samen aan een betere reiservaring voor de consument, te beginnen met het plannen en het kopen van tickets en geavanceerde ervaringen tijdens de vlucht dankzij nieuwe technologieën zoals virtual reality.

Gajda: “Visa heeft een omgeving van samenwerking gecreëerd waarin ontwikkelaars de reiservaring van de consument opnieuw kunnen vormgeven en dit voor alle transportmiddelen, samen met de bouwstenen die van die visie een realiteit kunnen maken. Het Visa Developer Platformbiedt hun een breed scala aan API’s (Application Program Interfaces) en SDK’s (Software Development Kits) die gebruikt kunnen worden bij het creëren van de volgende generatie commerciële applicaties.”

Het programma wordt geleid vanuit het Innovation Center in Londen en is open voor bedrijven over de hele wereld. Bedrijven die interesse hebben en meer informatie willen, kunnen contact opnemen met het Visa-transportation team via [email protected].

Wie een aantal van de gebuikerscases in actie wil zien, kan volgende week terecht op het Mobile World Congress. De stand van Visa is te vinden in hal 4-B20.