Upgrade van Verified by Visa-technologie maakt online betalen nog veiliger en eenvoudiger

  • Visa gaat over op een nieuwe versie van het 3-D Secure-platform. Deze technologie werd oorspronkelijk    ontwikkeld door Visa en ondersteunt de dienst Verified by Visa.
  • De upgrade verbetert de veiligheid en het gemak van mobiel online betalen wereldwijd.
  • Vandaag de dag is het aantal Europese klanten dat online aankopen betaalt via een mobiel apparaat, drie keer zo hoog als in 2015.

Londen, Verenigd Koninkrijk - 30 mei 2017 - Visa (NYSE: V) heeft vandaag een upgrade aangekondigd van haar Verified by Visa-dienst. Verified by Visa is wereldwijd beschikbaar en maakt online betalen veiliger door te verzekeren dat de betaling wordt gedaan door de rechtmatige eigenaar van het Visa-account. Dankzij de upgrade kunnen financiële instellingen en retailers beschikken over diverse gegevens die het eenvoudiger maken om de identiteit van een consument vast te stellen en fraude te verminderen in transacties uitgevoerd via een desktop- of mobiele browser, een app of online apparaat. Als onderdeel van de upgrade verbetert Visa haar systeem om Visa 3-D Secure 2.0, de nieuwste versie van het beveiligingsplatform dat Visa als eerste ontwikkelde en dat de basis is van de service Verified by Visa, te ondersteunen.

Door de technologie achter 3-D Secure 2.0 te updaten, kunnen issuers en winkeliers nu beschikken over extra instrumenten om het authenticatieproces nog beter aan te passen aan hun behoeften. Bovendien zijn ze er zeker van dat de klant makkelijk en snel kan betalen. Visa heeft een samenwerkings- en communicatiekanaal ontwikkeld waar informatie realtime kan worden gedeeld. Het wordt eenvoudiger voor winkeliers en kaartuitgevers om gegevens uit te wisselen, aangezien ze nu gebruik kunnen maken van een veel groter aantal transactiegegevens (bijvoorbeeld apparaattype en verzendadres). Dit stelt retailers en financiële instellingen in staat om de identiteit van klanten nauwkeuriger en realtime vast te stellen. Onderzoek heeft aangetoond dat de uitchecktijd met 85 procent kan worden verminderd. Ook het aantal klanten dat de website verlaat zonder de producten in hun winkelmandje daadwerkelijk af te rekenen (cart abandonment) zal naar verwachting met 70 procent dalen.

"Authenticatietechnologieën hebben een lange weg afgelegd sinds de begindagen van magneetstrips en handtekeningen. Onze manier van betalen is veranderd, en daarmee ook de behoefte aan innovatie om transacties veilig te laten verlopen. De overgrote meerderheid van de Europeanen heeft wel eens betalingen uitgevoerd met een mobiel apparaat, maar fraude- en beveiligingsoverwegingen schrikken veel mensen af”, zegt Mike Lemberger, Senior Vice President, Product Solutions Europe bij Visa.

"Dankzij de verdere ontwikkeling van 3DS 2.0 kunnen we nu een verbeterde authenticatie-service aanbieden die de betalingen nog sneller en veiliger maakt. Het verminderen van de cart abandonment rate op de e-commercemarkt blijft een uitdaging voor Europese retailers. De nieuwe service kan helpen dit probleem te beperken. Deze update biedt ook alle nodige instrumenten om de PSD2-controles te waarborgen voor kaartbetalingen - een belangrijk, niet te onderschatten voordeel."

We willen issuers en retailers de tijd geven om onze oplossingen te testen, uit te proberen, te verfijnen en volledig uit te rollen. Daarom zullen de huidige Visa-regels voor transacties uitgevoerd door winkeliers die gebruik maken van 3-D Secure worden verlengd tot de geüpdateteversie begin april 2019. Retailers en kaartuitgevers zijn nu al bezig met de implementatie van het systeem, en verwacht wordt dat de eerste winkeliers het systeem in de tweede helft van 2017 zullen gaan gebruiken. Visa zal blijven samenwerken met klanten en partners wereldwijd om de nieuwe 3-D Secure oplossingen te ondersteunen. Het doel? De betalingen nog veiliger maken, het aantal betaalmachtigingen verhogen en een soepele digitale betaalervaring verzekeren.

Het systeem ondersteunt meerdere apparaattypes. Zo helpt het de consument steeds te beschermen ongeacht waar en hoe hij wil betalen. De Digital Payments Study 2016 van Visa onder 36.000 Europese consumenten laat zien uit dat het aantal klanten dat regelmatig mobiel betaalt drie keer zo hoog is als in 2015 (54 procent tegen 18 procent). De verbeteringen zullen ook bijdragen aan de toekomstige integratie van betaaltechnologieën in het Internet of Things. Gartner voorspelt immers dat er tegen 2020 meer dan 20,8 miljard verbonden apparaten in gebruik zullen zijn. De verbeterde risicogebaseerde authenticatie helpt bepaalde knelpunten te verminderen. Zo zullen betalingen die via een apparaat worden uitgevoerd minder vaak een stappenverificatie, zoals een statisch wachtwoord of pincode, vereisen.

                                                                                 ###

* De datum (april 2019) is van toepassing op alle regio's wereldwijd. De huidige oplossingen voor fraudebescherming op basis van 3-D Secure 1.0 blijven bestaan.

Over de Visa Digital Payments Study 2016:

Visa en Populus gaven opdracht tot onderzoek naar digitaal betalen. Het onderzoek werd uitgevoerd in augustus en september 2016 in 19 Europese landen: Oostenrijk, België, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Ierland, Israël, Italië, Nederland, Noorwegen, Polen, Roemenië, Slovenië, Spanje, Zweden, Zwitserland, Turkije en het VK. In totaal namen 36.843 consumenten deel aan de steekproef, met ongeveer 2000 respondenten per land.

Aanvullende gegevensbronnen:

Gartner, februari 2017 - https://www.gartner.com/newsroom/id/3598917

Europees B2C e-commerce-rapport 2016 - De Europese B2C-e-commerce werd geschat op 509,9 miljard euro. Het groeipercentage daalde van 18,4% in 2011 naar 13,3% in 2015, tot circa 12% in 2016

Over Visa Inc.

Visa Inc. (NYSE:V) is een wereldwijde aanbieder van betalingstechnologie die consumenten, bedrijven, financiële instituties en overheden in meer dan 200 landen en gebieden verbindt door middel van snelle, veilige, en betrouwbare elektronische betalingen. We sturen een van ’s werelds grootse en meest geavanceerde proccessingnetwerken aan: VisaNet. Dit netwerk heeft de capaciteit om meer dan 65,000 transacties en berichten per seconde te verwerken, terwijl klanten worden beschermd tegen fraude en betalingen gegarandeerd worden voor handelaren. Visa is geen bank, geeft geen kaarten uit, verleent geen leningen en bepaalt geen tarieven of andere kosten voor klanten. Echter, Visa’s innovaties bieden financiële instituties de mogelijkheid om consumenten meer keuzes te bieden: direct betalen met debet, vooruit betalen met prepaid, of later betalen met credit.