About Visa

Fintech vertrouwt op de kracht van het open netwerk

smiling man in office looking at laptop on desk and unpacking box

Het betalingslandschap wordt steeds complexer. Het open netwerk van Visa verbindt wereldwijd alle spelers en bevordert innovatie – waarvan zowel de gevestigde banken als fintechs profiteren.

Samen innoveren
In de afgelopen tien jaar heeft Europa tal van belangrijke betalingsinnovaties opgeleverd. Wij Europeanen lopen voorop bij de introductie van digitale betaaloplossingen - van contactloos tot mobielbetalen. Het betalingslandschap wordt echter steeds complexer. De ontwikkeling van nieuwe baanbrekende innovaties in de markt is in toenemende mate afhankelijk van de medewerking van verschillende spelers.

Visa neemt een bemiddelende rol om de samenwerking tussen banken, fintechs, technologiepartners en ondernemers over de hele wereld te ondersteunen. Ons doel is om een omgeving te creëren waarin de tienduizenden partners in ons netwerk hun middelen kunnen bundelen. Daarnaast willen we digitale betaaloplossingen ontwikkelen die eenvoudiger, veiliger en handiger zijn.

De basis van innovatie
Wij bieden fintechs en challengers toegang tot ons uitgebreide ecosysteem van banken, merchants, acquirers, overheden, PSPs. Wij verbinden nieuwe en gevestigde spelers met elkaar en ondersteunen op deze manier de ontwikkeling in onze sector.

De gevestigde spelers bereiken niet alleen een groot aantal consumenten, ze zijn ook zeer vertrouwd met de marktomgeving. Wanneer fintechs kunnen samenwerken met gevestigde spelers, die de middelen hebben om hen te ondersteunen bij het opschalen van hun oplossingen, dan kunnen zijzelf zich concentreren op productontwikkeling.

Een voorbeeld van een dergelijke samenwerking is onze samenwerking met Tomorrow, die zich richt op de sociale en ecologische impact van klanten. Actieve klimaatbescherming maakt deel uit van de duurzaamheidsbelofte van morgen. Met de start van de samenwerking dragen Visa en Tomorrow bij aan de bescherming van bomen in het regenwoud voor elke nieuwe klant.

Een ander voorbeeld is de Franse budgetbeheer-app Linxo; we hielpen de app bij de lancering van zijn eerste eigen betaalkaart met 2,8 miljoen gebruikers. Dit geeft Linxo-gebruikers nog meer controle over hun dagelijkse uitgaven.

Lancering in twee maanden
In het Verenigd Koninkrijk lanceerde Visa samen met zeven andere partners b.yond, een digitale, white label bankdienst voor fintechs. Met b.yond kunnen fintechs binnen twee maanden hun eigen dienst lanceren. Het geeft hen toegang tot de expertise van acht industrie-experts, die elk hun expertise in digitale oplossingen inbrengen.

Bij Visa zien we onszelf als een verbindende schakel die spelers binnen de wereldwijde financiële industrie samenbrengt. Ons open netwerk verbindt onze partners, klanten en fintechs om ervoor te zorgen dat innovatie zich ongehinderd kan ontwikkelen.  

Meer informatie over de samenwerking met Visa vind je hier.

Tag: Payment trends