Innovation

Groeikansen voor mkb-webshops door Visa-acceptatie via Mollie

Online Marketplace

Webwinkeliers in het mkb implementeren steeds vaker meerdere betaalmethoden om aan te sluiten bij de veranderende betaalvoorkeuren van hun klanten. Financiële dienstverlener Mollie benadrukt dat de acceptatie van Visa aanzienlijke voordelen biedt voor ondernemers die willen groeien, zowel op nationaal als internationaal niveau. 

Als Europese financiële dienstverlener biedt Mollie een uitgebreid scala aan betaalmethoden wereldwijd. Aangesloten e-commercebedrijven kunnen via één geïntegreerde betaaloplossing verschillende betaalmethoden aanbieden, waardoor ze nieuwe klantgroepen kunnen aantrekken en hun conversie kunnen verhogen.

Internationaal opereren

Door de groei van het aantal internationale transacties versnelt deze ontwikkeling, ziet Brendon Montgomery, Vice President Benelux bij Mollie. “Steeds meer e-commercebedrijven in het mkb breiden internationaal uit. Consumenten uit België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk hebben andere betaalvoorkeuren dan Nederlanders. Zo betalen Britse consumenten vooral met creditcards en debetkaarten.”

“Nederlanders betalen daarentegen vaker met iDEAL. Maar ook in Nederland zie je de opkomst van de debetkaart, een universele, toekomstgerichte en vernieuwde pinpas die in tegenstelling tot een creditcard rechtstreeks gekoppeld is aan de betaalrekening. Als je hier als ondernemer op inspeelt door meerdere betaalmethoden aan te bieden, verbreed je je markt en zorg je voor een sterkere concurrentiepositie.” 

Gemak en veiligheid voorop

Dat betalingen met debetkaarten steeds meer populariteit winnen, is deels te danken aan verbeterde functies op het gebied van gemak. Zo hoeven consumenten met snellere betaalmethoden zoals Google Pay, Apple Pay en Click To Pay geen uitgebreide gegevens meer in te vullen voordat zij een aankoop doen. Daarnaast raken steeds meer consumenten vertrouwd met het gebruik van debetkaarten, mede doordat zij zelf ook vaker aankopen doen in buitenlandse winkels, waar het gebruik van debetkaarten gangbaarder is. 

Wat ook meespeelt, is dat consumenten zich steeds meer bewust zijn van veiligheidsrisico’s. Hierdoor gaat hun voorkeur vaker uit naar betaalmethoden die aankoopbescherming en extra beveiliging bieden, zoals Visa Debit. Visa-technologie zoals de Visa Token Service biedt namelijk een extra beveiligingslaag om veilige digitale betalingen mogelijk te maken via smartphones, wearables en internet. En dankzij de 'Zero Liability'-bescherming zijn Visa-kaarthouders niet aansprakelijk voor betalingen waarvoor zij geen toestemming hebben gegeven. Ook krijgen consumenten hun geld terug als een product of dienst niet wordt geleverd. Deze bescherming geldt voor alle Visa-transacties, ongeacht of deze in een winkel, online of bij een geldautomaat plaatsvinden. 

Groeikansen benutten

Voor Mollie speelde veiligheid een doorslaggevende rol bij de keuze om Visa te accepteren. Brendon Montgomery benadrukt: “Met de acceptatie van Visa zijn verkopers verzekerd van een veilige transactie, via een betrouwbare betaalmethode. De kaartgegevens worden extra beschermd door een wachtwoord en een beveiligingsvraag met Visa Secure (3-D Secure), en het wachtwoord zelf wordt dus niet meer doorgegeven aan de winkelier. Op deze manier kunnen retailers op een eenvoudige en veilige manier hun klanten real-time verifiëren. Dankzij het partnerschap met Visa helpen we onze klanten om nationale en internationale groeikansen te benutten, via een veilige en betrouwbare methode.” 

Visa implementeren met Mollie

Ondernemers die hun checkout willen optimaliseren met de juiste betaalmethoden voor hun klanten, waaronder Visa, vinden in Mollie de ideale partner. Brendon Montgomery legt uit: “Ondernemers die hun checkout willen optimaliseren met de juiste betaalmethoden voor hun klanten, waaronder Visa, vinden in Mollie de ideale partner. Brendon Montgomery legt uit: “Ons advies over de te integreren betaalmethoden is gebaseerd op diverse factoren, zoals de voorkeuren binnen de sector, het type producten en de betaalmethoden die aanbieden. Vaak blijkt Visa een aantrekkelijke optie, zowel om aan de verwachtingen van consumenten te voldoen als om een stap voor te blijven op de concurrentie.

Bij Mollie streven we ernaar om voor elke klant de meest optimale checkout-ervaring te creëren, inclusief een gepersonaliseerde oplossing die de juiste betaalmethoden voor hun doelgroep bevat. Dit resulteert in een naadloze integratie van deze op maat gemaakte oplossing in de webshop, waardoor zowel de gebruiksvriendelijkheid voor de consument als de conversie voor de ondernemer wordt verbeterd.”

Benut zakelijke kansen met Visa Debit

Visa Debit wordt in meer dan 200 landen en regio’s geaccepteerd bij meer dan 70 miljoen verkooppunten. Wilt u Visa als betaalmethode implementeren in uw webshop? Informeer bij uw betaaldienstverlener naar de mogelijkheden. Of lees meer over Visa Debit en ontdek ervaringen van andere ondernemers

Tag: Digital commerce