Visa introduceert crypto-adviesdiensten om partners door een nieuw tijdperk van geldverkeer te navigeren

08/12/2021

Bijna 40% van cryptobezitters zou overstappen naar een bank die cryptoproducten aanbiedt, blijkt uit wereldwijd onderzoek

Amsterdam, 8 december 2021Visa (NYSE: V), wereldwijde leider in digitale betalingen, lanceert Visa's Global Crypto Advisory Practice: een nieuwe dienst binnen Visa Consulting and Analytics (VCA) om klanten en partners te helpen hun eigen cryptoreis te bevorderen. De lancering komt op een moment dat digitale valuta steeds populairder wordt – volgens onderzoek* van Visa is 94 procent van de ondervraagde financiële besluitvormers wereldwijd op de hoogte van crypto. Daarnaast geeft bijna 40% van de ondervraagde cryptobezitters aan dat ze waarschijnlijk in de komende twaalf maanden van een primaire bank zouden overstappen naar een bank die cryptogerelateerde producten aanbiedt.

Of het nu gaat om financiële instellingen die met een crypto-aanbod klanten willen aantrekken of behouden, retailers die zich willen verdiepen in non-fungible tokens (NFT's), of centrale banken die digitale valuta's onderzoeken; inzicht in het crypto-ecosysteem is een essentiële eerste stap. Door de samenwerking met meer dan zestig cryptoplatformen beschikt Visa’s wereldwijde netwerk van consultants en productexperts over uitgebreide expertise om financiële instellingen te helpen cryptokansen te evalueren, concrete strategieën te ontwikkelen en nieuwe gebruikerservaringen en innovaties te testen, zoals beloningsprogramma's voor crypto's en central bank digital currency (CBDC)-geïntegreerde portemonnees voor consumenten.

Lees hier het volledige Engelse persbericht.

*Het onderzoek vond plaats onder 6,430 respondenten uit Argentinië, Australië, Brazilië, Duitsland, Hong Kong (SAR), Zuid-Afrika, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk tussen 25 augustus en 13 september 2021.